منتدى رجال الأعمال
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

On over The years

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

*.. شكل الفرح ..ليلة الزفاف الخاصة بـ محمد كرم على التصميم الأوروبى ..*

كاتب الموضوعرسالة
mohamed karam

المساهمات : 29

*.. شكل الفرح ..ليلة الزفاف الخاصة بـ محمد كرم على التصميم الأوروبى ..* Empty
مُساهمةموضوع: *.. شكل الفرح ..ليلة الزفاف الخاصة بـ محمد كرم على التصميم الأوروبى ..*   *.. شكل الفرح ..ليلة الزفاف الخاصة بـ محمد كرم على التصميم الأوروبى ..* Icon_minitimeالأربعاء أبريل 15, 2009 7:55 am

كل واحد فينا بيحلم بيوم فرحه شكله هيبقى عامل ازاى ... هل الناس هتقول كان فرح جامد ولا الكل هيقول كبر كبر يا عم احنا مش باركنا وشربنا الساقع خلاص..... دة الشكل الى احنا متعودين عليه ان الفرح يكون فى قاعه ودى جى ورقص ..وحاجه ساقعه وجاتوة ..وفى الاخر بيركب العريس والعروسة العربيه ويرحوا فى بيتهم ... ويقعد على الاقل العريس والعروسة لمدة اسبوع فى البيت ميخرجوش خالص والشمس متخشش البيت لمدة اسبوع ...ليه يعنى ..
هو دة العرف فى بلدنا .. واكتر او كل الناس بتعمل كدة...
أنا بقه مش عايز اعمل كدة ليه لأن دة حرام لأن دة جواز مش اعتقال فى البيت.. عشان كدة عايز النص التانى بتاععى يبقى روش ويشجعنى فى الكلام الى هقوله عن الفرح الاوروبى.. عشان انا هعمل الفرح على النظام دة ان شاء الله
* ولو جينا نشوف انهى الى بيفرح العروسة وبيعمل بهجه جامدة على الاتنين اكتر والى بيبقى فيه رفاهية ليهم هنلاقى الاوروبى
**** طب شكله عامل ازاى ده ****
*** وهل هو تكلفته أعلى ****
------------------------------------------------- أسمعوا يا جماعه ---------------------------------------------
الفرح ده شكله عامل ازاى .. اولا الفرح بيبدأ من قبل العصر بشوية
1=شوفوا يا عرسان ..انتوا بتطبخوا أكل للمعازيم فى البيت ... بيجى الناس عشان تبارك وتاكل فى البيت
2- فى ساعتها بياخد العريس العروسة من عند الكوافير على العصر
3- ويعزمها فى فندق جامد على أكلة سى فود مثلاً
4- بعد كدة بيكون المعازيم راحوا مكان طبيعى زى جنينة دريم بارك أو مثلاً زى جزيرة الورد الى فى المنصورة فى انتظار العرسان ومعاهم الدى جى
5- بيخرج العريس والعروسة من الفندق وبيركبوا العربية الخاصة المتزوقة بيهم ووراهم زفة بالعربيات الى المكان الطبيعى زى جزيرة الورد مثلا
6- بيكون المعازيم فى انتظارهم وسط ترحيب وزغاريد جامدة وجو من البهجه واللعب والفرحه
7- بعد كدة بياخد العريس مع العروسة والاقارب والاصدقاء والمقربين صور + تصوير فيديو .. وصور بجانب المناظر الطبيعية الموجودة طبعا..
8- بيروح العريس مع العروسة لترابيزة التورته ويتبادل كل منهم الاخر بقطعه من التورته فى فم الاخر بعد كدة بيقدم العريس كاس المشروب للعروسة ويتبادلو الكاسات
9- والأن حان وقت إلقاء بوكيه الورد والى بيقوم بيه العروسة بتخلى ضهرها للمعازيم وبتغمض عينيها وبتلقى ببوكيه الورد لسعداء الحظ والى هيجى فى ايدية البوكيه يبقى الدور عليه فى الجواز .... ودى عادة اوروبية جميله جدا
10- فى الاخر بياخد العريس العروسة وبيركبوا العربية الخاصة بيهم الى مطار القاهرة مثلاً وبيكونوا حاجزين تاكر طيران الى شرم الشيخ او الغردقة أو اسكندرية او اى مكان يتفقوا ان هم يروحوه
11- ويسافرول بالطيارة ويقضوا اسبوع عسل فى شرم الشيخ فى فندق وعيشوا حياتهم بقه ويتفسحوا ويروقوا بنظام الـ3 نجوم على الاقل..

بالزمه بقه يا جماعه انهى الى بيفرح اكتر شكل الفرح دة ولا الفرح التقليدى..
اهوه : اديكوا حكمتوا.. ان ده هو الاحسن
* وبعدين انا يهمنى مين الى يفرح المعازيم ولا العروسة ... طبعا العروسة ..

*.. شكل الفرح ..ليلة الزفاف الخاصة بـ محمد كرم على التصميم الأوروبى ..*
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-